تامر حسني يعلن انسحابه من برنامج The Voice Kids في موسمه الثالث

وئام إشراق

الخميس 08 أغسطس 2019 - 15:00

أعلن الممثل والمغني المصري، تامر حسني، عن انسحابه من لجنة تحكيم برنامج اكتشاف الأصوات “ذافويس كيدز”، في موسمه الثالث.

ونشر على حسابه الخاص بتطبيق تبادل الصور والفيديوهات”أنستغرام”، صورته من البرنامج وأرفقها بتعليق جاء فيه: لكل الجماهير التي تسأل عن تقديمي للموسم الثالث لذا ڤويس كيدز، أنا اعتذرت عن تقديم الموسم الثالث من البرنامج لأسبابي الخاصة.

وأردف إلى حديثه قائلا: سأشتاقكم كثيرا وبالتوفيق لكل المواهب الجميلة ومن كل قلبي أتمنى التوفيق لإدارة البرنامج في إختيار بديل لي مناسب.

وخلف قرار مغادرة تامر حسني للجنة التحكيم، استياءا كبيرا وسط متابعي البرنامج من محبيه ومعجبيه، وأكدوا في تعاليقهم على المنشور أن مكانته خاصة، حتى وإن أقدمت إدارة ذافويس على تعويضه بفنان آخر، إلا أنه لن يكون كباقي المواسم السابقة، بل وأشاروا إلى أنهم لن يشاهدوا البرنامج في غياب تامر.

وردت إحدى متابعات تامر على منشوره معبرة عن حزنها لمغادرته البرنامج:  ليه كده يا تامر ؟؟ إنت مش عارف كم واحد قدم للبرنامج علشانك إنت !! علشان الأطفال بيحبوك ومستنين يتقبلوا ف البرنامج علشان يقابلوك ويكونوا ف فريقك انت ! .. انت مش عارف الناس دول كلها بتتفرج ع البرنامج علشانك علشان انت محلي البرنامج اقسم بالله البرنامج من غيرك ولا حاجة ميسواش حااجة بجد !! كلنا بنشوفه علشان خفة دمك وهزارك وتعاملك العسل مع الاطفال، أقسم بالله مش قادرة أتخيل البرنامج من غيرك أحنا كلنا مش موافقيين تسيبه ومش هنشوف البرنامج لو مكنتش موجود !!

وأضافت: أنا عايزة أقولك إن الموسمين اللي فاتوا احنا كنا بنستنى البرنامج كل اسبوع علشان نشوفك انت .. ودلوقتي مستنين الموسم الثالث بفارغ الصبر وتيجي تقولنا مش هكون موجود !! بليزز علشان خاطر الأطفال اللي قدمت علشانك وعلشان خاطر الناس اللي بتشوفه علشانك ياتيمو، وعلفكرة ده اسوء بوست نزلته انت علشان انا دلوقتي صاحية و البوست ده عكر مزاجي ويومي كله هيبقى مش تمام

وكان زوج المغربية بسمة بوسيل، ضمن لجنة تحكيم برنامج ذافويس كيدز  إلى جانب نانسي عجرم وكاظم الساهر، في موسميه الماضيين، والذي كانت انطلاقته سنة 2016، حيث توجت بلقب ذافويس كيدز الطفلة اللبنانية لين الحايك، وفي السنة الفارطة حاز الطفل المغربي حمزة لبيض على المركز الأول من البرنامج.

 

 

 

 

شارك المقال مع أصدقائك

مقالات ذات صلة

ملكة جمال المغرب تقاضي “رضا ولد الشينوية”

ملكة جمال المغرب تقاضي “رضا ولد الشينوية”

ألحان محمود التركي.. ديانا حداد تطلق أغنية “كل الهلا”

ألحان محمود التركي.. ديانا حداد تطلق أغنية “كل الهلا”

بمشاركة إيمان الحاجب.. نور الدين أورحو يصدر أغنيته الجديدة “مال حبيبي” (فيديو)

بمشاركة إيمان الحاجب.. نور الدين أورحو يصدر أغنيته الجديدة “مال حبيبي” (فيديو)