رامي جلال يحكي تفاصيل معاناته مع “البرص” وإليسا تطالبه بعدم الاعتزال

رامي جلال يحكي تفاصيل معاناته مع “البرص” وإليسا تطالبه بعدم الاعتزال

أعلن الفنان المصري رامي جلال خبر إصابته بمرض البهاق “البرص”، حيث قرر أن يشارك مع جمهوره تفاصيل معاناته مع “البهاق” التي بدأت منذ حوالي سنة.

وأكد “جلال” من خلال تدوينة نشرها عبر حسابه الخاص على موقع التواصل الاجتماعي “فايسبوك” أنه يفكر في الاعتزال بعد تفاقم وضعه، وفشله مع كثرة العلاجات التي خضع لها لمدة سنة، قائلا “الحمدلله الذي أحبني فابتلاني فأقدرني على الصبر، من فترة ظهرت بقع بيضا في جسمي، وبالكشف عرفت أنه البهاق، وجربت أنواع علاج كتير ودكاترة كتير، ومافيش فايدة”.

وأضاف المتحدث ذاته قائلا “رضيت وسلمت أمري لله علشات عرفت أنو الزعل بيزوده وكفاية شغلانتي وصعوبتها والقلق الدائم من المستقبل وفعلا بقى بيزيد لدرجة لفتت نظر ناس كتير اللي بقى يقولي هتتعامل إزاي وأنت فنان واللي يخاف يسلم واللي بيسأل هو ده معدي، أنا بقالي سنة لو عندي حفلة أو تصوير بتعب عليه ما أشوف طريقة أخفيه لدرجة خلت ناس تقوللي شوف بزنس تاني أعمله، علشان الناس مش هتتقبلك كده”.

وتابع الفنان “جلال” “فكرت فكلامهم صراحة ولقيت أنو عندي حلين، يافعلا شكرا لحد كده على الشغلانة ده رغم حبي بيها وعدم معرفتي بغيرها، ياأما مش هداريه تاني وتقبلوني بيه وترحموا كل اللي ربنا ابتلاهم بيه، من نظرة أنو شكلو غريب الحمد لله على نعمة الأهل لأنهم الوحيدين اللي بيقبلوا الواحد زي ما هو، طولت عليكم بس بقى قلت أشكركم في حياة فنان3”.

وخلف الخبر ضجة واسعة في مواقع التواصل الاجتماعي كما حظي باهتمام كبير من طرف الفنانين العرب الذين دعموه، من بينهم الفنانة إليسا التي طالبته بعدم الاستسلام أوالتفكير فى الاعتزال.

ز
نُشر
< السابق
التالي >